Na co zwracają uwagę konsumenci, wykonując zakupy online?

Dzisiaj przez internet można kupić praktycznie wszystko. Ludzie chętnie kupują w sklepach internetowych odzież, obuwie, urządzenia elektroniczne, a nawet artykuły spożywcze. Niska cena czy doświadczenie zakupowe: co decyduje o zakupie online?

Czy atrakcyjne ceny są najważniejsze?

W wielu sklepach internetowych ceny są znacznie atrakcyjniejsze, niż w tradycyjnych sklepach. To powoduje, że konsumenci, poszukując oszczędności, coraz chętniej kupują przez internet. Okazuje się jednak, że nie tylko cena ma istotne znaczenie. Dla konsumentów ważne są także inne czynniki, takie jak jakość obsługi czy szybkość wysyłki. Dlatego jeśli są zadowoleni z zakupów, jakie dokonali w określonym sklepie online, istnieje duże prawdopodobieństwo, że wrócą do niego ponownie.

Doświadczenie zakupowe

Aby klient był zadowolony z zakupu, nie wystarczy dostarczyć mu zamówione produkty. Liczy się to, w jaki sposób zostały zapakowane, czy paczka dotarła w krótkim czasie i czy strona internetowa jest prosta i przyjemna w obsłudze. Wszystkie te czynniki wpływają na wrażenie, jakie wywiera sklep na swoich klientach.

Niska cena czy doświadczenie zakupowe: co decyduje o zakupie online?

Podczas dokonywania zakupów, większość klientów zwraca uwagę na cenę produktów i wybiera sklep, który oferuje najniższe ceny. Zdarza się jednak często, że ceny nie różnią się od siebie znacząco. Wówczas przeważającym czynnikiem może okazać się wysoka jakość obsługi. Wielu klientów jest gotowych zapłacić sporo więcej, ale mieć gwarancję, że będą zadowoleni z zakupów.

Źródło artykułu: https://dealavo.com/pl

Be the first to comment on "Na co zwracają uwagę konsumenci, wykonując zakupy online?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*