Monitoring konkurencji (analiza cen w sklepach internetowych)

Dzisiejsza rzeczywistość sprzedaży online jest taka, iż ogromna liczba ewentualnych kontrahentów dysponuje niezbyt dużymi zasobami pieniężnymi na zakup artykułów czy usług. Oferta konkurencji występuje w odległości tylko paru kliknięć od monitorującego sklepu. W wypadku, kiedy cena danego produktu jest nawet większa aniżeli w wypadku kolejnego z tego samego sklepu, natomiast sklep obserwujący nie proponuje żadnej specjalnej usługi takiej jak np. darmowa dostawa, zniżka na dodatkowe zakupy, wtedy jest ogromne prawdopodobieństwo, iż taki klient złoży zamówienie u konkurencji.

Dlaczego monitorowanie cen sklepów internetowych konkurencji jest obowiązkowe?

Realizowanie strategii śledzenia konkurencji w celu oceny cen obowiązujących w konkretnych sklepach internetowych pozwoli na:

  1. Zaproponowanie obecnym czy przyszłym klientom atrakcyjniejszych cen
  2. Nie zmniejszanie już określonych cen, bez ważnego powodu, lecz z obawy przed spadającą sprzedażą
  3. Udzielenie profesjonalnej odpowiedzi na pytania klientów, bez zastanawiania się, dlaczego konkurenci proponują niższe czy wyższe ceny
  4. Zareagowanie we właściwym momencie na zachowanie hurtowników (sprzedawców), jacy naruszają strategię współpracy
  5. Podejmowanie w terminie pertraktacji z dostawcami, żeby zachęcić ich do zmniejszenia cen zakupu.

Jak zidentyfikować konkurentów do monitorowania?

Cena jest podstawowym wyznacznikiem, jaki przyciąga klientów. Sprawne administrowanie nią pociąga za sobą wzrost przychodów oraz obrotów. Jednym z urządzeń efektywnej wyceny jest systematyczne oraz dokładne kontrolowanie cen przeciwników. Za jego pomocą można obserwować strategię cenową sklepów internetowych proponujących identyczny czy podobny produkt. Przed przystąpieniem do śledzenia cen w sklepach internetowych, należy określić przeciwników, jacy są graczami na wspólnym rynku. Nie należy obawiać się oceny sprzedaży internetowej popularnych potentatów w konkretnej branży, przeciwnie, powinny być oni obserwowani w pierwszej kolejności. To właśnie wiodące firmy będą kluczowymi konkurentami w walce o pieniądze konsumenta

Jak używać w zarządzaniu interesu oceny uzyskanych informacji o konkurencji?

Efekty skutecznego śledzenia cen przeciwników umożliwiają dobór właściwej dalszej strategii cenowej dla własnego sklepu internetowego. Korzystając z otrzymanych informacji, ma się wiedzę jak przyciągnąć nowych kontrahentów, utrzymać dotychczasowych i zintegrować istniejącą bazę klientów. Porównując ceny dla określonego artykułu, można wykluczyć możliwość niedociągnięć w formie za niskiej ceny czy, odwrotnie, w zbyt wygórowanej. Analiza porównawcza pomoże określić ceny atrakcyjne dla własnego sklepu i ewentualnych kontrahentów.

Be the first to comment on "Monitoring konkurencji (analiza cen w sklepach internetowych)"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*