Amazon – charakterystyka firmy

Amazon – amerykańska firma, która podbiła świat

Amazon to jedna z najpopularniejszych marek na całym świecie. Została utworzona w 1994 roku. W początkowym okresie działalności była to księgarnia internetowa. W chwili obecnej jest to z kolei jeden z największych sklepów internetowych, który w swoim asortymencie ma tysiące produktów z rozmaitych branż. W niniejszym artykule prezentujemy kompendium wiedzy odnośnie tej niezwykle popularnej firmy. Zapraszamy serdecznie do wnikliwej lektury!

Amazon – informacje podstawowe

Amazon powstał w 1994 roku. Założycielem przedsiębiorstwa był Jeff Bezos, który wcześniej zdecydował się na złożenie rezygnacji z wcześniej zajmowanego stanowiska (był wicedyrektorem w świetnie prosperującej firmie finansowej na Wall Street). Po zwolnieniu się z pracy przeniósł się do Seattle i tam założył swoją własną firmę. Warto wiedzieć, że w Seattle do dziś znajduje się siedziba Amazona.

Najpierw księgarnia, później wielobranżowy sklep internetowy

W początkowej okresie działalności Amazon był wyłącznie księgarnią internetową. Co ciekawe, w dwóch pierwszych miesiącach funkcjonowania książki od Amazona były sprzedawane już w 50 amerykańskich stanach oraz 45 krajach na całym świecie. Oprócz tego, dowodem ogromnego sukcesu firmy założonej przez Jeffa Bezosa, było wejście na giełdę papierów wartościowych w 1997 roku.

Ile osób pracuje w Amazon?

W 2011 roku Amazon zatrudniał na pełen etat przeszło 30 tysięcy pracowników w samych USA. Z kolei w roku 2016 liczba ta wzrosła do przeszło 180 tys. Firma łącznie zatrudnia na całym świecie ponad 340 tys. osób.

Sprawdź https://dealavo.com/pl/2019/06/07/niezbednik-dla-producentow-w-erze-amazona/

Be the first to comment on "Amazon – charakterystyka firmy"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*